הכשרת חשבי שכר

מעוניינים להיות חשבי שכר? במאמר הנ"ל נעבור על כל מה שצריך כדי להפוך לחשב שכר

מהו חשב שכר?

מקצוע חשב שכר הינו מקצוע ספציפי בענף הכולל של הנהלת חשבונות. בתחום זה אחראי בעל התפקיד על הפקת תלושי משכורת לעובדים. הפקת תלושי משכורת אמנם נשמעת מלאכה פשוטה, אך בפועל החוק הישראלי כמו חוקי שכר רבים בעולם המערבי הינו חוק מורכב מאוד, הרווי בפרטים קטנים אודות זכויות וחובות העובד, זכויות וחובות המעביד, זכויות וחובות המדינה. כך לדוגמא על חשב השכר לדעת כמה פנסיה ניתן להפריש לפי החוק הנוכחי במדינה, כמה קרן השתלמות יש להפריש, דמי הבראה, ביטוח לאומי, מס הכנסה, תוספות שונות לשכר, דיני שעות נוספות ועוד פרטים רבים.

איך עוברים הכשרה?

הכשרה לחשב שכר מצריכה בדרך כלל קורס בין כ-150 שעות לימוד אקדמיות בהתאם למקום הלימודים בארץ ובית הספר הנבחר. את הקורס יש כמובן לעבור בהצלחה אך המבחן האמתי הוא כמובן המבחן של משרד הכלכלה ושל לשכת רואי החשבון. מבחנים אלו הם תיאורטיים ומעשיים.

למי זה מתאים?

אם אתם אנשים של מספרים קטנים, אם אתם אוהבים לדקדק בפרטים הקטנים, לעמוד על קוצו של יו"ד, יודעים לעבוד בצורה מהירה אך לא לעגל פינות ולשמור על ריכוז לאורך זמן, חשב שכר יכול להתאים לכם מאוד. כמו כן, חשוב לדעת שהעבודה משרדית מול מחשב ומצריכה שימושים רבים בתוכנות מחשב מגוונות. אם אתם טכנופובים או שאתם אנשי שטח העבודה הזאת איננה בשבילכם.

איפה עובדים אח"כ?

חשב שכר יכול לעבוד בשני מקומות מרכזיים: משרדי רואה חשבון פרטיים וכן בחברות ובתי עסק או כעצמאי. אם אתם מעוניינים לעבוד כחשבים אתם יכולים לסייע לרואה חשבון במשרדו לתת ללקוחות שלו שירותי הנהלת חשבונות הכוללים גם הפקת תלושי משכורת. יחד עם זאת תוכלו לעבוד בחברות גדולות המפיקות את תלושי המשכורת לעובדיהם בעצמם. האווירה בין שני מקומות עבודה אלו שונה בתכלית ולכל אחד בדרך כלל מתאימה העדפה אחרת. כמו כן תמיד תוכלו לפתוח משרד משלכם להפקת תלושי משכורת וביצוע הנהלת חשבונות חיצוני ועצמאי.

ענף חשבי השכר בישראל זקוק לעובדים חדשים נוספים, הצטרפו גם אתם לעולם חשבות השכר!

דילוג לתוכן